Состав редакции

/images/redaktors/gupinaav.jpeg

Жупина Анатолий Владимирович

Главный редактор.

e-mail:   newday@ukr.net

Тел.: (0552) 45-43-60, 33-44-00, 45-43-59.

images/redaktors/gupinalm.jpeg

Жупина Людмила Михайловна

Первый заместитель

главного редактора.

Тел. (0552) 45-49-24.

 

/images/redaktors/yaitskiyam.jpg

Яицкий Анатолий Николаевич

Заместитель главного

редактора.

Тел. (0552) 45-46-21.

Весь состав редакции...
ПРЕСС-КЛУБ "НОВЫЙ ДЕНЬ"                                                 ГОСТИ ПРЕСС-КЛУБА

Если вопросы, которые вас волнуют, стоят того, чтобы сформировать общественное мнение или получить широкий резонанс, обращайтесь в независимый  пресс-клуб «Новый день», который объединяет несколько десятков средств массовой информации не только Херсонщины, а и представителей общенациональных СМИ в нашем регионе…

Паспорт європейський — cервіс український
Новости - Общество
04.08.2017 06:14

Після введення безвізового режиму з країнами ЄС українці масово кинулися робити закордонні паспорти. Як наслідок — величезні черги в усіх пунктах отримання таких документів. Люди скаржаться, що їх обслуговують дуже довго та неохоче. А в управлінні міграційної служби Херсонської області не це є свої пояснення. Тож кореспондент ‘‘НД’‘ побувала у центрі подій і спробувала зареєструватися в онлайн-черзі, щоб пересвідчитися, чи доводиться громадянам мучитися, аби стати власником омріяного біометричного закордонного паспорта.

 

Крики, матюки, сварки — і не такого ще можна наслухатися, чекаючи своєї черги до кабінету прийому громадян в управлінні міграційної служби Корабельного району (на фото). Херсонці обурені умовами, в яких їм довелося опинитися. ‘‘Я прийшла зранку, на годиннику — 5.10, а тут уже натовп народу. А що нам робити, якщо в день приймають лише по 10—12 людей і кожен хоче саме сьогодні подати документи? Працівники приходять о 9-й ранку, спочатку кави вип’ють, а потім ще по кілька разів кудись тікають з кабінету. Хіба так можна?’‘ — не стримує емоцій Оксана Михайлова.

Не в кожного здоров’я ви­стачить ось так простояти в черзі з ранку до вечора під палючим сонцем або у незручному приміщенні, де не вистачає ні місць, ні повітря.

Аби почути інформацію з перших вуст, відправляюсь в управління міграційної служби Херсонської області на Перекопській. Речник УМДС України в Херсонській області Іоанна Євич пояснює тисняву і знервованість людей тим, що черги — проблеми не лише міграційних служб, а й центрів надання адміністративних послуг. Вони і створюються з метою комфортності та протидії корупції в наданні послуг фізичним та юридичним особам. Тим паче, влітку завжди більше бажаючих отримати документи для поїздки за кордон. А цього року ще й введення безвізового режиму, у яке люди до останнього не вірили, вплинуло на такий ажіотаж. Тож всі кинулися робити документи одночасно, не думаючи, потрібен їм буде паспорт чи ні.

Скарг у людей вистачає: туалет у приміщенні не працює, перелік документів на стендах надрукований таким дрібим шрифтом, що роздивитися слова важко, та й працівників не вистачає.

Валерія Безлуцька, дівчина з черги, обурюється: ‘‘Багато хто перебуває у відпустці, де­хто навіть звільняється, не ви­тримуючи такої напруженої роботи, тож залишається пра­цівників обмаль. А черги з кожним днем все більші й більші’‘.

Нещодавно в Україні почали діяти електронні черги, де доступно лише отримання двох послуг — оформлення закордонного паспорта та паспорта громадянина України у формі картки (для осіб, які досягли 16-річного віку та оформлюють паспорт вперше). Вони дозволяють зробити процес прийому громадян у підрозділах більш прозорим та зручним. Але... Кореспондент ‘‘НД’‘ кілька разів намагалася зареєструватися в онлайн-черзі, проте нічого не вийшло. На сторінці щоразу повідомлялося, що вільного часу для прийому немає.

— Це чудова ідея з електронними чергами. Мені здається, це повинно нормалізувати ситуацію, лише б воно справді працювало. Я неодноразово пробувала там реєструватися, але результату ніякого. Очевидно, комусь це невигідно, — розповідає Галина Турчанінова, котра теж стоїть у черзі.

В. о. начальника Корабельного районного відділу у м. Херсоні УДМС України в Херсонській області Ігор Клименко налаштований оптимістично і вважає, що громадяни ще не звикли до такої новинки, але згодом всі почнуть користуватися онлайн-чергами і через кілька років вже будуть віддавати перевагу саме їм, щоб не ви­трачати свій час. Та й проблем з реєстрацією зменшиться.

Взагалі біометричні закордонні паспорти може отримати кожен бажаючий. Як повідомляє Іоанна Євич, на сьогодні офіційних відмов для видачі документа ще не було, хоч в законодавстві України  передбачені такі випадки. До того ж, людина з будь-якого міста чи району може зробити закордонний паспорт там, де їй захочеться, незалежно від місця реєстрації. Навіть кримчани приїздять до Херсона і не тільки, аби отримати такий документ. Для цього їм потрібно небагато: особиста присут­ність, паспорт громадянина України, ідентифікаційний код і, якщо є, діючий закордонний паспорт.

Усім відомо, що в сучасних біометричних закордонних паспортах роблять спеціальні чипи з відбитками пальців. Але що робити тим людям, у котрих немає можливості зробити ці відбитки? Проблема торкнулася насамперед тих, в кого через професію або спосіб життя стирається візерунок на пальцях, що ускладнює або взагалі виключає зняття відбитків пальців. Окрема категорія — люди, у яких взагалі відсутні пальці. Іоанна Володимирівна повідомила, що таким громадянам видають документи без відбитків, але з індивідуальним підписом.

Підсумовуючи побачене й почуте, хочеться звернутися до людей.

Якщо найближчим часом ви не плануєте поїздок за кордон, не створюйте штучних черг. Не робіть паспорт за принципом ‘‘хай буде’‘.  Не мучте ні себе, ні працівників міграційних служб, вони теж люди. До того ж, слід нагадати, що біометричний паспорт не дає одразу можливості для працевлаштування за кордоном, а потрібен лише для туристичних та приватних поїздок.

Олена БОСАЧЕНКО.