Состав редакции

/images/redaktors/gupinaav.jpeg

Жупина Анатолий Владимирович

Главный редактор.

e-mail:   newday@ukr.net

Тел.: (0552) 45-43-60, 33-44-00, 45-43-59.

images/redaktors/gupinalm.jpeg

Жупина Людмила Михайловна

Первый заместитель

главного редактора.

Тел. (0552) 45-49-24.

 

/images/redaktors/yaitskiyam.jpg

Яицкий Анатолий Николаевич

Заместитель главного

редактора.

Тел. (0552) 45-46-21.

Весь состав редакции...
ПРЕСС-КЛУБ "НОВЫЙ ДЕНЬ"                                                 ГОСТИ ПРЕСС-КЛУБА

Если вопросы, которые вас волнуют, стоят того, чтобы сформировать общественное мнение или получить широкий резонанс, обращайтесь в независимый  пресс-клуб «Новый день», который объединяет несколько десятков средств массовой информации не только Херсонщины, а и представителей общенациональных СМИ в нашем регионе…

Згадали про корабелів
Новости - Общество
05.10.2017 08:00

7

Уперше за останні п’ять років представників суднобудівної галузі запросили до Верховної Ради, щоб визначити шляхи для відродження вітчизняних верфей.

 

Під час зустрічі з парламентарями позицію виробників змістовно розкрив генеральний директор ТОВ ‘’Смарт Мерітайм Груп’’ Василь Федін. На очолюваному ним виробництві, що включає Херсон­ський і Чорноморський суднобудівні заводи, до 2013 року за 10 років спустили на воду більш ніж 40 повнокомлект­них суден. Втім, з 2014 року обсяги виробництва впали зі 100 млн. доларів на рік до приблизно 15 млн. 

— Тим не менш, ми продовжуємо будувати і ремонтувати судна, — підкреслив Василь Федін. — Сьогодні лише на Херсонському суднобудівному заводі перебувають в ремонті 25 суден. Однак для збільшення суднобудівної програми необхідно вирішити на рівні держави декілька важливих проблем.

На думку виробника, серед причин втрати Україною великої частини експорту, зокрема продукції суднобудування, є страх іноземних бізнесменів замовляти судна в Україні та той факт, що при найнижчій зарплаті в Європі, собівартість продукції вітчизняного суднобудування виходить набагато вищою, ніж будь-де у світі. Виною тому, в першу чергу, є недолуга кредитна політика.

— Наведу такий приклад. У 2014 році ми брали участь у тендері на будівництво танкера для шведської компанії. З’ясувалося, що наша пропозиція була на мільйон дорожча, ніж та, яку запропонували норвезькі суднобудівники. І це при тому, що середню зарплату в цій країні не можна навіть порівнювати з українською. Вартість танкера — 40 міль­йонів доларів. Кредит у банку обійдеться мінімум у 12%. Метал та обладнання необхідно придбати одразу. За два роки будівництва доводиться сплатити 8 мільйонів доларів банку. Норвезька ж компанія отримує кредит у 3% від експортно-кредитного агентства і сплачує 250 тисяч доларів за час будівництва. В результаті тендер отримують норвежці, — пояснює гендиректор ‘’Смарт Мерітайм Груп’’.

Окрім того, абсурдною ви­глядає й ситуація щодо ввезення обладнання:

— Сьогодні, аби ввезти в Україну обладнання для суден, які потім будуть експортуватися, ми маємо сплатити мито — в середньому, 8%, у той час як європейці, звісно, мита не сплачують.

Враховуючи площі, які за­ймає виробництво, критичним для суднобудівників є отримання пільг по оренді землі.

— Місцева влада постійно намагається підвищити вар­тість оренди — якщо так, то ми повинні будемо сплатити 48 мільйонів гривень при обсягах виробництва 300—400 міль­йонів. При цьому ми вже за­платили 74 мільйониінших податків і зборів. Жодний бізнес не витримає 50-відсоткового податкового навантаження, тим паче такий, як суднобу­дування’’, — розповів Василь Федін.

Він також назвав тендери, що проводить Міністерство інфраструктури України, апріо­рі провальними для україн­ських суднобудівників, адже у більшості випадків вони мають умову оплати ‘’після виконання замовлення’’: ‘’Тобто ми маємо взяти кредит у 20 мільйонів доларів. Який банк в Україні дає такі кредити? Ліміти зараз 3—5 мільйонів доларів. Виходить, що Україна з самого початку віддає замовлення іноземцям. Якби були поетапні платежі — наша пропозиція була б на 2—4 мільйони доларів вигідніша за іноземну! У нинішній ситуації ми грішми українських платників податків підтримуємо економіку інших країн’’.

Парламентарі після зустрічі з виробниками заявили про готовність законодавчо впроваджувати їхні пропозиції. А відродити українське суднобудування допоможуть страхування та гарантування екс­портних контрактів і часткова компенсація відсоткових ставок через експортно-кредитне агентство, податкові стимули для виробників і зняття податків з промислових інвестицій.

Анатолій ЯЇЦЬКИЙ.