Маршрутний шантаж і ніякого шахрайства? | Печать |
Новости - Общество
25.10.2017 08:47

10У Херсоні знову вирують маршрутні пристрасті. У п’ятницю, 20 жовтня, депутати міської ради відмінили рішення виконкому про підвищення вартості проїзду в міських автобусах до 5 гривень. Гостру для громади тему, як завжди, використали місцеві політики. За зниження тарифу виступили одразу 3 політичні сили, прапори та поліграфічна продукція двох з яких супроводжували пікет, який відбувся перед будівлею міськвиконкому за півгодини до початку сесії. Дивно, але проти невиправдано дорогого маршрутного тарифу протестували представники громади, котрі автобусами не користуються. У пенсіонерів пільговий проїзд у тролейбусах. Людей же працездатного віку, які знають, як воно добиратися маршрутками, на акції помітно не було. Не факт, що більшості городян байдуже, скільки коштуватиме проїзд. Проте, коли те чи інше кричуще питання беруть на щит політичні сили, це відштовхує. Вдячними ж слухачами партійних лідерів залишаються довірливі люди похилого віку. Після мітингу пенсіонери перемістилися до сесійної зали, де їм, власне, й місця не знайшлося: практично всі крісла, окрім депутатських, зайняли водії маршрутних підприємств. Стареньким довелося стояти в проході.
Суб’єктом подання проекту про відміну рішення виконкому виступив Дмитро Ільченко. Депутат вважає, що розрахунки перевізників не обгрунтовані, а сама сфера надання пасажирських послуг у Херсоні корумпована, відтак, збільшувати вартість проїзду немає сенсу. Голосувати вирішили поіменно і з урахуванням доповнень. Депутат Іван Горланов озвучив пропозицію — треба знизити не лише маршрутний тариф, а й тролейбусний, повернувши його до старого. Керівник МКП "Херсонелектротранс" депутат Єгор Устинов назвав ідею маячнею, але тим не менш вона пройшла… Таким чином, 42 голосами "за" (проти виявилися лише 2 депутати і 7 утрималися) у залі прийняли нові-старі транспортні тарифи для Херсона — проїзд у маршрутці 3 гривні, у тролейбусі — 1,25 грн. Міський голова Володимир Миколаєнко не приховував емоцій — від рішення він не в захваті, але пообіцяв документ підписати. Цікаво, але в понеділок, 23 жовтня, того самого підпису ще не було, зате перевізники зробили все, щоб херсонці цей день запам’ятали надовго. Зранку на лінію не вийшла жодна маршрутка! Ясно, що люди поспішали втиснутися у перший-ліпший тролейбус, але щастило не кожному. Випустили навіть старенькі, геть іржаві "рогаті", але їх в Херсоні всього кілька десятків. Тож багато кому довелося викликати таксі. Але й тут виявилося не все так просто. Користуючись ситуацією, таксисти лупили просто золоту ціну за проїзд: по 40—50 гривень за кожного пасажира в машині, а з одного — до 200 грн… При тому, що звичайні власники "залізних коней" пропонували підвезти, якщо по дорозі, безкоштовно.
Влаштувавши собі вихідний, до речі, абсолютно незаконно, водії маршруток прийшли до міської ради, де саме відбувалося друге пленарне засідання сесії. Прийшли вимагати від депутатів відміни рішення — того самого, яке ще не підписане. Володимир Миколаєнко зробив вигляд, що здивований страйком перевізників, хоча ще в п’ятницю сам же його й обіцяв. Нині ж він закликав водіїв негайно вийти на лінію й повідомив, що скличе засідання виконкому на найближчий четвер, де вирішуватимуть, як бути з маршрутним питанням. Про будь-яке покарання для саботажників, схоже, взагалі не йдеться, а відтак, висновок один: перевізникам у Херсоні можна все.
Марина САВЧЕНКО.


Потребителям выкручивают руки

После того, как Херсонский горсовет явочным порядком снизил стоимость проезда в пассажирских автобусах с 5 до 3 гривен, на маршруты таким же явочным порядком"не вышли водители как частных фирм-перевозчиков, так и КП "Херсонкоммунтранссервис". Хотя украинское законодательство не дает права бастовать работникам коммунальных служб, от которых зависит обеспечение жизнедеятельности местных общин. Но, как выяснилось, они вроде и не бастовали. Просто "так сложились обстоятельства".
— В парке нашего предприятия всего 10 коммунальных автобусов. Из них 7 простаивают, так как нуждаются в ремонте, а денег на запчасти нет. А 3 продолжают обслуживать уличные маршруты. Однако на наших маршрутах по договорам работают еще частные предприниматели-владельцы 130 автобусов. И вот они заявили, что работать не будут, поскольку после удешевления проезда нет денег на горючее, — комментирует директор КП "Херсонкоммунтранссервис" Александр Васильев.
Перевозчики уже не впервые выкручивают руки потребителям и муниципальным властям, устраивая такие вот необъявленные забастовки. Ведь в сфере общественного транспорта Херсона не создана нормальная конкурентная среда. Чтобы она существовала, нужно срочно увеличивать количество коммунального транспорта на маршрутах — как троллейбусов, так и автобусов. И кое-какие шаги в этом направлении предпринимают: на будущий год разрабатывается программа, которая предусматривает ассигнования из городского бюджета в сумме 10 миллионов гривен именно для покупки маршруток. Однако это — капля в море.
На 10 миллионов можно купить сейчас от силы 3 больших автобуса, которые погоды не сделают. Чтобы КП могло самостоятельно обслуживать хотя бы половину уличных маршрутов, с возможностью дублировать по направлениям часть остальных, нужно не 3 автобуса, и не 10 имеющихся, а 60—100. Их вполне реально приобрести по лизинговым программам производителей с тем, чтобы город взял на себя выплату тела кредита, а "Херсонкоммунтранссервис" — процентов по нему. Перспектива окупаемости такого проекта — от трех лет. Но когда горсовет начнет на этот счет шевелиться — тайна великая есть. Поэтому руки у перевозчиков развязаны. Возить пассажиров в грязных ободранных автобусах или не возить вообще остается исключительно их выбором, а не потребителя.
Сергей ЯНОВСКИЙ.