Автобусні війни по-бериславськи
Поки перевізники воюють між собою та підробляють документи, деякі села залишаються відрізаними від автобусного сполучення
Пішки нерідко доводиться йти з траси жителям сіл Бериславського району. «Буває, що автобус до Крупиці просто не заїжджає до села. Навіть до Червоного Маяка іноді він не їде. Водій висаджує всіх пасажирів на трасі і говорить: «Далі я не поїду, йдіть пішки», — розповідають люди.
Проблеми з автобусними перевезеннями у Бериславському районі, здається, є вічними. Не один рік питання відсутності автосполучення Лиманця, Раківки та деяких інших сіл із райцентром порушувалися на районному і обласному рівнях, у пресі. Проте вирішити їх повністю ніяк не вдається.
— Все через бардак у районі, — вважає Анатолій Воронов, директор МПП «Євгенія» — однієї з місцевих компаній-перевізників. — Коли рік тому був проведений конкурс з визначення перевізників на 16 приміських автобусних маршрутах, більшість із них виграло ТОВ «Компанія «Юг-транс», по 2 — ТОВ «АТПП «Сармат» і ми. Ми ж посіли другі місця по деяких маршрутах, приміром, до Новорайська і розраховували на них, коли «Юг-транс» «наказав довго жити». Але цього не сталося. Бериславська райдержадміністрація в обхід результатів конкурсу почала віддавати частину маршрутів зареєстрованому у 2017 році ФОП Дмитру Амеліну. Останній є тим же «Юг-рансом», тільки з новою вивіскою. Водночас мене ще й видавлюють з інших маршрутів.
За словами Анатолія Воронова, МПП «Євгенія» нині обслуговує маршрути з Берислава до Степного, Зміївки, Республіканця і Новоберислава. «Б’юсь я й за маршрути до Крупиці, Високого і Козацького, але мене просто кидають. Вони що хочуть, те й роблять. І заправляє цим [перший заступник голови РДА Ірина Дробиш].
— Проблеми у нас почалися одразу ж після проведення минулорічних конкурсів. Хоча конкурсна комісія ретельно перевіряла всіх учасників, їх автобусний парк, наявність стоянок, техперсоналу. Головний переможець «Юг-транс» на деякі виграні ним маршрути взагалі не виходив, пояснюючи це тим, що вони «невигідні». Але офіційну відмову від них теж не надавав, щоб ми могли тимчасово віддати їх іншим перевізникам. Потім «Юг-транс» узагалі збанкрутів, — коментує Ірина Дробиш. — Тоді ми всі ці маршрути віддали перевізникам, котрі посіли на конкурсах друге місце — там, де вони були. МПП «Євгенія» таким чином були передані маршрути на Республіканець, Степне і ще на Зміївку, від якої відмовився «Сармат». Але Новорайськ ми йому передати не могли, бо він навіть не подавав заявки на цей маршрут. Деякі маршрути ми дійсно передали ФОП Дмитру Амеліну, щоб знизити соціальне напруження в районі. З усіма вказаними перевізниками ми уклали договори на тимчасове перевезення до проведення нового конкурсу, запланованого на травень.
Як стверджує Ірина Дробиш, жителів району підвели всі переможці минулорічного конкурсу. «Вони один на одного без кінця писали скарги, зривали свої рейси. Представники «Сармата» і «Євгенії» вчинили в Бургунці сварку, викидали пасажирів з автобуса. До речі, маршрут Берислав — Крупиця з заїздом через Червоний Маяк отримало саме МПП «Євгенія», але автобуси цього підприємства не заїжджали до Крупиці й часто їхали напряму до Червоного Маяка. А іноді не їздили й туди, висаджуючи людей на трасі. Анатолій Воронов нам заявляв: «Ви спочатку мені дорогу нормальну до села зробіть, тоді я туди поїду». Водночас відмовлятися від маршруту він теж не хотів», — додає вона.
— Дійшло навіть до підробки документів з боку Анатолія Воронова, — констатує головний спеціаліст відділу економічного розвитку та торгівлі РДА Вікторія Горбатова. — Про це ми дізналися після звернення до РДА працівників нашої автостанції, яким Воронов приніс підроблений розклад руху автобусу Берислав — Республіканець. Порівнявши цей документ з оригіналом, виданим райдержадміністрацією, я побачила, що перевізник викреслив з розкладу зупинку в селі Крупиця о 12:05—12:06 дня і самовільно «переніс» її до Новорайська, куди цей рейс взагалі не повинен заїжджати. Після цього нам стало зрозуміло, чому нам почали скаржитися жителі Крупиці, котрі не можуть на своєму ж автобусі доїхати до села. Я такого нахабства ще ніколи не зустрічала. Сам Воронов постійно поводиться безпардонно, розмовляє зверхньо, без кінця жбурляє документи. Як на мене, він прагне просто битком набити свої автобуси, щоб пасажири аж із вікон стирчали — нічим іншим він не переймається.
Як стверджує Ірина Дробиш, щодо підробки документа РДА звертатиметься з заявою до поліції: «Ми з Вороновим були змушені розірвати договір на маршрут Високе — Берислав, тому що він відмовлявся його обслуговувати. Директор МПП «Євгенія» заявив нам: «Поки буде їздити ФОП Амелін з Лиманця на Берислав, я на Високе не поїду». Але ж, по-перше, конкурс на лиманецький маршрут проводили не ми, а в Херсоні. По-друге, цей автобус ходить далеко не кожного дня і не перебиває рейс Високе — Берислав. Проте через нього Воронов кинув обслуговувати й Бургунку і їздити в це село теж перестав. Мене дивує: навіщо він хоче брати нові маршрути, якщо не бажає обслуговувати навіть свої, за якими укладені договори?».
За словами Ірини Дробиш, РДА звернулася до податкової інспекції, щоб з’ясувати, скільки людей офіційно працевлаштовано на всіх місцевих підприємствах-перевізниках і скільки податків вони сплачують. «Ми хочемо переконатися: чи здатні вони обслуговувати ті маршрути, на які претендують, — пояснює вона. — Відповідь податкової нас приголомшила. Виявилося, що всі три перевізники сплачують нуль податків — нуль гривень! Дуже красномовний факт, чи не так?».
Олег БАТУРІН.
Фото автора.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал