Долю комунального флоту Херсона вирішуватимуть днями
Чи залишиться у розпорядженні Херсона комунальний флот, аби забезпечити перевезення пільговиків на дачі у пониззі Дніпра? Питання більш ніж актуальне, оскільки термін п’ятирічного договору бербоут-чартеру (оренди з екіпажами) п’яти теплоходів з Адміністрацією річкових портів України сплив у березні поточного року. І тепер тривають перемовини про його переукладання. Зокрема, орендодавець наполягає на підвищенні вартості оренди, що підтвердив у бесіді з автором цих рядків і начальник Нижньодніпровського представництва АРПУ Микола Філін. З іншого боку, муніципальна влада не проти договору, але її не влаштовує його термін. Хоча всі учасники перемовин і не сумніваються, що документ найближчими днями таки підпишуть. І річкові трамвайчики «Арарат», «Бештау», «Домбай», «Роман Кош» і «Татри» неодмінно залишаться у розпорядженні комунального підприємства «Херсонкомунтранссервіс». Та можливо, ненадовго.
— Певним чином, місто є заложником ситуації. Адже пасажирська навігація от-от розпочнеться, і вже немає часу шукати інші судна в оренду чи купувати їх. Тож підписувати договір треба, але знову брати річкові трамвайчики у бербоут-чартер на наступні п’ять років, гадаю, недоцільно – достатньо, на рік-два. За цей час, гадаю, можна створити власний флот. Утримувати його буде все ж дешевше, ніж оплачувати оренду, ставки якої постійно зростають, — переконаний радник міського голови Херсона, очільник профільної депутатської комісії міськради Юрій Стельмашенко.
Інформація до роздумів. Починаючи з 2017 року, ставки оренди пасажирських теплоходів для громади Херсона постійно зростали – з 160 – 169,5 тисячі гривень до 175,9 – 253,5 тисячі гривень на рік. На 2021 рік вартість бербоут-чартеру пропонують наступну: теплохід «Арарат» — 278,4 тисячі гривень, «Бештау» — 277,2 тисячі гривень, «Домбай» — 175,9 тисячі гривень, «Роман Кош» — 269,7 тисячі гривень, «Татри» — 262,8 тисячі гривень. У підсумку платня має скласти 1 мільйон 264 тисячі гривень на рік.
За підрахунками експертів, одне пасажирське судно середньої місткості (нове або з невеликим терміном експлуатації) нині може коштувати в межах мільйона доларів. П’ять теплоходів – це вже понад 130 мільйонів гривень у національній валюті. І де взяти такі гроші,тим же депутатам міськраді і міському голові Ігору Колихаєву ще належить добре подумати. Адже якщо брати кредит, то відсотки можуть виявитися для міста більшим тягарем, ніж той бербоут-чартер. А добиватися гранту від європейських чи заокеанських структур буде довго й марудно – он тролейбуси коштом ЄБРР вже другий рік все ніяк закупити не можемо. Недарма ж міськрада попереднього складу довго «забовтувала» питання і з купівлею нових теплоходів, та до конкретних дій так і не перейшла. З іншої точки зору, за грамотної експлуатації та ощадливого ставлення теплоходи можуть обслуговувати «дачні» рейси довгі роки, і потреба орендувати старенький флот в кого б то не було відпаде.
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Замість постскриптуму. Початок пасажирської навігації в Херсоні оголосили з 6 квітня. Вже відбулася й «підготовча» нарада. Відтак, можна бути певним у однозначній налаштованості влади міста підписати договір оренди пасажирських теплоходів – адже інших у комунальній власності немає, а покладатися на самі лише приватні баркаси навряд чи слушно .
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал