Використання реєстратора розрахункових операцій або РРО для інтернет магазинів є одним із таких важливих аспектів.
Коли саме потрібен РРО? Як фіскалізувати розрахунки, щоб уникнути штрафів та забезпечити прозорість роботи? У цій статті ми розглянемо основні вимоги до використання РРО, випадки, коли він обов’язковий, а також винятки, які можуть стосуватися вашого бізнесу.
Розуміння правил фіскалізації допоможе вам залишатися в межах закону та будувати довіру клієнтів. Читайте далі, щоб дізнатися, чи потрібен вашому інтернет-магазину РРО!
Законодавчі вимоги щодо використання РРО для інтернет-магазинів
Будь-який підприємець, в діяльності якого існують розрахункові операції, згідно законодавства повинен встановлювати РРО. Це ж саме стосується й інтернет-магазинів. Але необхідно чітко розрізняти, що рахується такою операцією, а що ні.
Закон України № 265/95 говорить про те, що до розрахункової операції відносяться:
- дії продавця товару чи послуги, що супроводжуються отриманням сплати за допомогою готівки, платіжної картки, чеків тощо в безпосередніх місцях продажу таких товарів чи послуг;
- дії підприємця у випадках видачі готівки покупцеві при поверненні товару чи відмові від послуги.
Таким чином, застосування безпосередньо РРО для інтернет-магазину потрібно не завжди. Якщо ж магазин підпадає під таки умови або самостійно хоче використовувати реєстратор, то він може використовувати ПРРО. Обов’язкової законодавчої умови саме про застосування класичного касового апарату немає.
Коли РРО обов’язковий для інтернет-магазину?
Якщо покупець товару чи послуги здійснює сплату за товар за безготівковою формою розрахунку, то тоді сам інтернет-магазин может не встановлювати РРО. Наприклад, всі операції по перерахунку коштів на розрахунковий рахунок ФОП надають можливість працювати без РРО чи ПРРО, Також таке послаблення надається тим підприємцям, які безпосередньо не мають точки продажу, а самостійно надають онлайн-послуги (акцент саме на послугах, а не на товарах). Наприклад, проводять навчання, розробляють дизайн, оформляють документи тощо. Більш детально про випадки обов’язкового застосування РРО дял інтернет-магазину представлено за посиланням https://checkbox.ua/chy-potriben-rro-dlia-internet-mahazynu/.
Якщо ж магазин підпадає під умови встановлення РРО, то він повинен самостійно зробити вибір на користь класичного РРО, чи ПРРО. І статистика останніх років свідчить про те, що більшість підприємців обирають саме програмний продукт. Це пояснюється його перевагами:
- доступністю для малого бізнесу;
- легкістю застосування та мобільністю;
- незалежністю від електроенергії;
- можливістю інтеграції в сучасні внутрішні системи обліку та управління фірми.
Штрафи за відсутність РРО
За порушення законодавства щодо обов’язкового застосування РРО передбачені штрафи. В залежності від того, який раз зафіксовано порушення сума штрафа може сягати:
- 100% від вартості операцій, здійснених без застосування реєстратора, при першому правопорушенні;
- 150% від вартості операцій, здійснених без застосування реєстратора, при повторному правопорушенні.
Додатково такі дії не лише накладають матеріальні наслідки на діяльність інтернет-магазину, а й загалом погіршують ділову репутацію платника податків.