Херсонським журналістам показали, як і де готують пілотів
Професія пілота була і залишається однією з найпрестижніших у світі. Професія, яка зобов’язує бути на висоті, у всьому. Але що ми знаємо про підкорювачів багатотисячних висот, окрім стереотипів про роботу, овіяну романтикою? Які вони, ті, кому свої життя щодня у світі довіряють мільйони людей? Відповіді на запитання вдалося знайти завдяки компанії Turkish Airlines, яка відібрала нашого кореспондента для подорожі у форматі Press Trip.
В силу журналістської професії мені пощастило бувати в різних країнах і повітряним транспортом доводилося подорожувати не раз. Але, не приховую, завжди боялася сідати в літак. Ця ж поїздка перевернула все моє бачення про польоти, фобію наче рукою зняло, і тепер розумію — багато чого у житті люди бояться через елементарну необізнаність.
На літак Airbus A319 групою журналістів сідаємо в рідному аеропорту «Херсон». Прямий рейс до Стамбула, авіакомпанія Turkish Airlines. На борту лайнера — близько ста пасажирів.
Літак робить декілька кіл злітною смугою і здіймається в небо так, що ми й не відчули — лишень споглядаючи у віконечко, як стрімко набираємо висоту над херсонськими краєвидами.
Година 40 хвилин минають непомітно, ледь встигаємо поговорити і зробити селфі. Приземляємося з такою ж легкістю, як і відірвалися від землі.
Ловлю себе на думці, що вперше у житті не хвилювалася під час польоту і дуже вже захотілося познайомитися з тим, хто забезпечив нам усім таку напрочуд легку дорогу. Левент Чакар з небом на «ти» понад 20 років. Він пілот найбільшої компанії у Туреччині — Turkish Airlines, яка за багатьма показниками залишається авіафлагманом у світі.
— Головне — не просто м’яка посадка, вона має бути безпечною. Сьогодні була звичайнісінька посадка, так, нічого особливого. Зранку це мій перший рейс, потім лечу в Рим, — розповів пілот.
Так відбулося моє перше у житті знайомство з пілотом. І, направду, ну дуже кортіло зазирнути у святая святих — кабіну, яка є робочим місцем капітана повітряного судна і другого пілота, але ж знаю — це неможливо, для сторонніх ця локація табу. Але з Turkish Airlines неможливе стає можливим.
Вже за декілька днів друзі у Фейсбук, не одразу зрозумівши, що відбувається, засипатимуть мою сторінку під свіженьким відео коментарями на кшталт «як так, ти — у кріслі першого(!) пілота, керуєш літаком, на швидкості… хто допустив у кабіну не профі і де ж це справжній капітан?». Уявляю, що в цей момент відчувала моя мама…
Але насправді все набагато цікавіше, ніж ви встигли намалювати у своїй уяві. Журналісти й справді побували у кабіні пілота, а мені випало посадити літак! Але все це відбувалося у центрі підготовки пілотів Turkish Airlines. Дочірнє підприємство даної авіакомпанії розташоване неподалік старого аеропорту ім. Ататюрка у Стамбулі і його відвідини українськими медійниками увійшли до насиченої програми Press Trip.
Додам — об’єкт є стратегічним, і потрапити сюди через стандартний журналістський запит просто неможливо, отже, нам з колегами несказанно пощастило. Щоб ви розуміли, центрів підготовки пілотів у світі одиниці, їх можна перелічити ледь не на пальцях однієї руки. Даний тренінговий центр готує пілотів не лише для Turkish Airlines, а й для інших авіакомпаній, місцевих та міжнародних: коли стандарти понад усе, а сервіс на найвищому рівні, конкурентів не бояться.
Тепер щодо посадки літака, з відео на Фейсбук — повноцінним пілотом я себе відчула, перебуваючи в авіасимуляторі. Це фрагмент літака, в даному випадку Airbus A319, який є точною копією кабіни лайнера. Таких у світі всього декілька, і саме на них навчають майбутніх пілотів.
Всього у навчальному центрі три десятки таких симуляторів, відповідно, одночасно тренуватися можуть 30 кандидатів на посаду капітана повітряного судна.
Навчальна кабіна дає можливість змоделювати фактично будь-яку нештатну ситуацію, яку тільки можна уявити під час польоту — від зіткнення з птахом і несприятливої погоди до загоряння двигуна. Пілот має миттю зорієнтуватися і прийняти правильне рішення, адже на борту пасажири, їхня безпека над усе.
Капітаном повітряного судна може стати чоловік, якому є 35 років. Відбором кандидатів на цю посаду займається спеціальний департамент авіакомпанії. Першого пілота готують два роки: півтора — вивчається теорія і 6 місяців майбутній капітан проводить у центрі підготовки пілотів, відпрацьовуючи здобуті знання на практиці. Після завершення курсу навчання видається ліцензія пілота. Кожні півроку льотний склад підтверджує кваліфікацію, у цьому ж таки місці. Також тут готують стюардес, до підбору яких не менш серйозний підхід, ніж до пілотів. Стюардеса — обличчя компанії, співробітник, який безпосередньо спілкується пасажирами.
Центр підготовки пілотів Turkish Airlines надзвичайно завантажений роботою і функціонує в режимі 24/7.
Насамкінець нам показали музей Turkish Airlines.
Компанія, заснована у 1933 році, пройшла довгий еволюційний шлях, від перших п’яти літаків до 338 пасажирських і вантажних суден, які здійснюють рейси на 313 маршрутах по всьому світу в 123 країнах.
Марина САВЧЕНКО.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал