Хабарі, подвійна бухгалтерія та боротьба за «трон»
Про це йшлося під час прес-конференції «Хто і чому бореться за крісло начальника управління транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку Херсонської міської ради», ініційованої громадськими організаціями, котрі займаються моніторингом діяльності відповідних підрозділів муніципалітету. Серед учасників обговорення – представники депутатського корпусу, громадської платформи «Народний муніципалітет» у складі громадських організацій, об’єднань, рухів, зокрема «Об’єднання Народного Контролю України», «Європейський вектор розвитку», «Транспорт Херсона», «Громадські префекти Херсона». Зі слів голови міської організації ГР «Народний контроль» Валерія Гурківського, на жаль, представники правоохоронних органів, яких вони запрошували, не побажали вислухати та прокоментувати підкріплені документально претензії про зловживання фінансові та службовим становищем з ознаками корупційної складової у транспортній та дорожній сферах міста.
– Упродовж останніх місяців точиться запекла боротьба довкола посади керівника управління транспортної, дорожньої інфраструктури та зв’язку, – підкреслив Гурківський. – У цьому контексті постійно фігурують ділки, які не проминають можливості розпорошити бюджетні кошти за схемами, котрі діють ще з часів попереднього керівництва містом. Йдеться про «сірих кардиналів», які «правлять балом» в управлінні транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку. Про це засвідчують результати системного аналізу господарсько-фінансової діяльності структур міськвиконкому. І навіть резонансні справи минулих років на керівників відповідних КП за хабарі та розтрати так і «зам’яті», не доведені до логічного завершення. Що й надалі робить херсонців заручниками обставин, які склалися в дорожній галузі, та транспортних колапсів, коли приватні перевізники шантажують містян підвищенням вартості проїзду при вкрай низькій якості обслуговування, не контрольованості потоків готівкової виручки тощо.
Представник ГС «Об’єднання Народного Контролю України» Ірина Бродовська вважає, що цим повинні займатися правоохоронні органи.
– Ми ніколи не дізнаємося правди, скільки заробляє в день маршрутник, скільки перевозить пасажирів, поки це не буде чітко обліковуватися, – підкреслила вона.
Мільйонні обсяги виручки від перевезених пасажирів залишаються в тіні, не потрапляючи в бюджет. Учасники прес-конференції висловлювали аргументовані претензії до не облікованого пасажиропотоку, в тому числі і в комунальному транспорті міста, до низької якості ремонту доріг та участі в тендерах постійно одних і тих же підприємств, які їх виграють. З їх тверджень, «мутять» перевізники не тільки з непрозорими обсягами пасажиропотоків, готівкою, приховують доходи, ведуть подвійну бухгалтерію, відходять від оподаткування, а й із зарплатами водіїв, «податтю» за вихід на маршрут.
Громадськість ініціювала повторну державну аудиторську перевірку від центрального офісу Держаудитслужби України діяльності відділу доріг, де, на думку ініціаторів прес-конференції, є ознаки корупції. Висловлено суттєві претензії до роботи комунальних транспортних та дорожніх підприємств. За словами громадської активістки ГО «Транспорт Херсона» Людмили Чайки, близький родич начальника відділу доріг міської ради займається пасажироперевезеннями в Херсоні на двох маршрутах, що свідчить про конфлікт інтересів. До чиновниці висловлювали низку претензій і в щодо процедур проведення тендерів.
Багато питань було й до організації та облаштування парковок, ремонту зупинок, передачі значних обсягів виконання робіт замість комунальних підприємств приватним структурам.
У підсумку учасники обговорення наполягали на тому, аби запровадити жорсткий контроль за планомірним, відкритим та прозорим розвитком зазначених сфер міського господарства, котрі напряму впливають на добробут городян, їх комфорт та безпеку.
Ксенія АЛІСОВА.
Фото автора.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал