Херсонщина. Сільському аеродрому – бути!
Власне летовище у віддаленому селі? Звучить фантастично, але для громади курортного села Стрілкового на адміністративній межі з окупованим Кримом це не фантастика, а цілком реальний проект. Який, до речі, вже почали здійснювати. Депутати сільради виділили під майбутній аеродром п’ятнадцять гектарів землі, і зараз підходять до фінішу проектні роботи. Для обслуговування об’єкту створили комунальне підприємство «Стрілкове», чий статут розробили та затвердили. Надалі треба починати роботи з облаштування інфраструктури. Грошей вистачить, запевняє сільський голова Олександр Пономарьов – адже летовище бачать доволі скромним.
— Хочемо, аби наш аеродром був спроможним приймати гелікоптери та легкомоторні літаки на 4-12 місць. Для приймання таких апаратів бетоновані чи асфальтовані злітно-посадкові смуги будуть зайвими – достатньо й грунтових. Тим більше, що на майданчику, виділеному під летовище, колись уже сідали літаки сільськогосподарської авіації, які обробляли посіви та водойми інсектицидами, знищуючи комарів. Тож треба ще взяти в оренду вагончики для розміщення наземних служб та купити радіостанцію для диспетчера, — пояснює Олександр Пономарьов. – Це не такі вже й великі витрати. До того ж, є потенційні інвестори, зацікавлені вкладати свої кошти у розвиток аеродрому. Ведемо з ними перемовини, і не виключаємо створення спільного підприємства, в якому комунальне підприємство може стати співзасновником. Тож якщо все піде за планом, сільський аеродром може стати до роботи вже наприкінці нинішнього року. А до початку наступного курортного сезону він точно буде приймати та відправляти малу авіацію.
У міні-аеродромах на Херсонщині потреба є, позаяк кількість малої авіації в Україні та сусідніх державах зростає. А як її приймати, якщо немає де? Адже на всю область маємо лише три сертифікованих летовища – у Херсоні, Каховці та Скадовську. Між тим, їх послуги можуть бути й комерційно вигідними: попит буде. Адже дістатися того ж Стрілкового на курорті Арабатська стрілка можна за пару годин, тоді як поїздом чи легківкою з Західної України або з Києва треба ледве не добу добиратися. А в спеку – це ще те випробування.
Консультативну допомогу у створенні летовища громаді села Стрілкового надає комунальне підприємство облради «Херсонські авіалінії», яке обслуговує найбільший у регіоні міжнародний аеропорт Херсона. Його директор Віталій Кучерук каже, що місцеве самоврядування Стрілкового рухається в правильному напрямку, і діє досить швидко. Адже складно знайти ділянку під міні-аеропорт, де можна безпечно приймати повітряний транспорт, і не при цьому чинити перешкод господарській діяльності людей, котрі мешкають поруч. У курортному Скадовську, приміром, землю під аеродром, який свого часу ліквідували, під час його відродження досі не можуть остаточно «зібрати докупи». Адже вона опинилася у розпорядженні різних користувачів, і треба спершу встановити кожного, а потім ще й переконати поступитися своїм «клаптиком». А це непросто, оскільки земля на курорті – велика цінність.
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал