На Херсонщині 1106 осіб вже обрали собі лікарів
У департаменті охорони здоров’я ХОДА відбулася нарада головних лікарів центрів ПМСД, голів об’єднаних територіальних громад, заступників головних лікарів з поліклінічної роботи медичних закладів Херсона. Обговорювався порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Нагадаємо, що з 2 квітня стартувала кампанія з підписання декларацій між пацієнтами та лікарями. Станом на 12 квітня на Херсонщині вже підписано 1106 декларацій.
— Сенс реформи — забезпечення надання медичної допомоги населенню за принципом «7 днів на тиждень і 24 години на добу». Вперше пацієнти отримують право вільного вибору лікаря і в будь-який момент перейти до іншого (при цьому попередня декларація автоматично анулюється). Тому зосередитися потрібно на позитивному моменті у вільному виборі лікаря та покращенні доступності медичної допомоги, — зазначив головний лікар обласного центру громадського здоров’я Юрій Ромаскевич.
На вході до медичних закладів має розміщуватися наліпка «Тут можна обрати свого лікаря». Працівники реєстратури повинні бути готові надати до самостійного вивчення пацієнтами повну інформацію про сімейних лікарів і проінструктувати, де і як підписати декларацію. Головні лікарі повинні призначити відповідальних осіб, які зможуть проконсультувати пацієнта з усіх питань, пов`язаних з укладанням декларації. Також варто розрахувати час на цю процедуру, яка займає 15—30 хвилин, а при заповненні декларації з пенсіонерами може бути витрачено вдвічі більше часу.
Про механізм заповнення декларацій розповів завідувач відділу «Електронна охорона здоров`я ХОІАЦМС» Іван Буланкін. Як зазначалося, з документів людина має принести паспорт та ідентифікаційний код, а також мати при собі мобільний телефон. Можливе укладання декларації і без телефона для тих, у кого його немає або хто не вміє ним користуватися. За відсутності паспорта може бути надане тимчасове посвідчення громадянина України, довідка на постійне проживання в Україні, посвідчення біженця або особи, яка потребує додаткового захисту.
Для реєстрації в електронній системі Ehealth закладів, лікарів та декларацій потрібен електронний цифровий підпис, а заповнювати поля декларації може будь-який медичний працівник або уповноважена особа, якій лікар довірив свій цифровий підпис. Після заповнення обов’язкових полів декларації на телефон пацієнта приходить повідомлення з кодом, який повідомляється лікарю.
Ксенія АЛІСОВА.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал