Не вистачає тільки снігу?..
Суцільна ковзанка, окрім кількох центральних вулиць — таким городяни звикли бачити зимовий Херсон, звісно, якщо не змилостивиться небесна канцелярія. Нинішній грудень якраз поки не давав приводу для нарікань — ані на погоду, ані на владу, принаймні щодо розчистки доріг. Але, як запевняє міська влада, до справжньої зими в Херсоні готові: у наявності 3400 тонн піщано-соляної суміші, ще 6600 тонн планується закупити. Перевірити, яка кількість розчищувальної техніки запрацює в Херсоні, як тільки випаде сніг, відтепер зможе кожен бажаючий.
Під час прес-конференції у міськвиконкомі директор КП «Дорожник» Валентин Чесноков презентував «Дорожню карту утримання шляхів міста в зимовий період». Йдеться про електронну програму, завдяки якій можна контролювати роботу комунальних служб і не тільки, задіяних у боротьбі з наслідками негоди. Дорожня карта являє собою розділ, розміщений на сайті міської ради. Зайшовши на офіційний ресурс, треба знайти там банер «Дорожник». При натискуванні на нього йде перехід на сервер, де відкривається інтерактивна карта, на якій має бути видно всіх підрядників, задіяних у прибиранні снігу. При натискуванні на назву кожного підрядника відкривається список техніки, яка працює, і місце, де вона знаходиться. Також можна буде відслідкувати роботу певної одиниці техніки за конкретний період, адже техніку обладнано навігаторами. На інтерактивній карті передбачено три рівні небезпеки снігопаду: незначний позначено зеленим кольором, помірний — жовтим, великий — червоним.
— Ми запросили абсолютно всіх бажаючих, хто має техніку для зимового утримання доріг, у цьому брати участь, прозоро і зрозуміло, з дуже простим алгоритмом. Ми живемо у XXI столітті й на сьогодні немає нічого простішого, як встановити GPS-трекери і отримати об’єктивний контроль. І це дасть можливість кожному мешканцю Херсона розуміти, де рухається техніка, якими маршрутами, з якою періодичністю і скільки було витрачено грошей, часу та ресурсів, — повідомив директор КП «Дорожник» Валентин Чесноков.
За словами міських чиновників, цієї зими на обслуговування доріг на випадок негоди у Херсоні укладено угоди з п’ятьма підрядними підприємствами. На вулиці міста у найбільший снігопад готові вийти 59 одиниць техніки — це разом з комунальною. Снігоприбиральні машини курсуватимуть за 10 маршрутами загальною протяжністю 182 км (проти 102 минулого року). Робота підрядників оплачуватиметься за рахунок громади. Так, на грудень-січень на посипання, розчищення доріг та чергування техніки, у разі негоди, в міському бюджеті передбачено 734 тис. гривень. Щодо обслуговування доріг Херсона у зимовий період 2018 року — тендер тільки має відбутися, йдеться про виділення 3 млн. 450 тис. гривень.
— Попередньо подається тендерна пропозиція, яка висвічується у системі «Прозорро». І кожен учасник показує свою калькуляцію, де розраховано, який вид транспорту, скільки коштує заправка даної техніки на 1 км. Вибирається найоптимальніша ціна, — зазначила начальник відділу доріг управління транспортної, дорожньої інфраструктури та зв’язку міськради Наталя Молнер.
Цікаво, що йдеться винятково про прибирання снігу на платній основі, просто так грейдер на дорогу ніхто не випустить. Але ж великі підприємства заробляють гроші на території міста. То чому б їм не допомогти комунальникам і підрядникам, тим більше, коли можливості є? На це запитання у міськвиконкомі відповіли, що власники заводів і т. д. поки не виявляли бажання взяти участі у боротьбі з негодою на випадок такої, змусити ж ніхто нікого права не має. Порушили й гостру тему дефіциту комунальної снігоприбиральної техніки в Херсоні. Як зазначив Валентин Чесноков, в обласному центрі 4,5 млн. кв. м доріг з твердим покриттям. З розрахунку на мільйон квадратних метрів, аби прибрати вулиці, як годиться, необхідно 10 снігоприбиральних машин. Відтак, місто потребує 45 одиниць такої техніки. Кажуть, саме стільки машин обласний центр мав ще до 1990-х…
— Приблизно 45 снігоприбиральних машин і було колись, а на підприємстві, яке відповідало за утримання доріг міста, був штат близько 280 співробітників. Але потім настав час, коли це все розікрали в різні боки, — зазначив Валентин Чесноков.
Те, що розікрали, вже не повернути, на нову ж техніку Херсону навряд чи варто сподіватися — потрібні десятки мільйонів. Тож і залишається уповати на лагідну зиму і відповідальність підрядників, які у снігопад не підведуть.
Марина САВЧЕНКО.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал