Новокаховська міськрада виступила проти нового закону слуг народу
Місцеві депутати просять президента України ветувати ухвалений Верховною Радою закон «Про внутрішній водний транспорт».
Проти ухваленого 3 грудня 2020 року закону “Про внутрішній водний транспорт” виступила Новокаховська міська рада. На своїй сесії 24 грудня вона запропонувала міському голові Володимиру Коваленку підписати звернення до президента України Володимира Зеленського з проханням накласти вето на цей закон і повернути його парламенту з вимогою усунути недоліки.
За словами першого заступника міського голови Олега Тарабаки, прохання підтримати це звернення надійшло від керівництва судноплавної компанії “Нібулон”, яка працює на території Новокаховської громади.
— У законі є низка пунктів, які знищують водний транспорт нашої держави. Спеціалісти міськради зробили аналіз закону. У ньому, зокрема, пропонується допускати іноземні офшорні судна до внутрішніх перевезень, що в Євросоюзі, США та інших країнах взагалі заборонено. Навіть Міністерство оборони виступало проти вільного заходу закордонних суден. Закон лобіює контрабанду шляхом виходу іноземного судна за кордон для поповнення судових припасів без митного оформлення. Фактично іноземним судам надаються безпрецедентні конкурентні переваги. Також закон знищує екологію, дозволяючи скидати в річки суднові стічні води на ходу. Він узаконює самовільне проведення днопоглиблювальних робіт будь-якими суб’єктами без екологічних дозволів. Відтак дозволяє розкрадання надр України, бо дозволить вільно продавати вилучений з дна пісок та не зараховувати цей видобуток у вартості робіт. Є ще чимало інших сумнівних дозволів на шкоду нашій державі, — прокоментував Олег Тарабака.
Він додав, що на думку і спеціалістів міськради, і компанії “Нібулон”, вказаний закон має на меті витіснення з України суден під українським прапором.
— Це призведе до великих втрат для бюджету. А наслідком прийняття документу стане фактичне знищення вітчизняної суднової галузі, — додав Тарабака.
Підтримав звернення і міський голова Володимир Коваленко. За його словами, аналогічні звернення вже прийняли громади Миколаєва, Вознесенська і Горностаївки.
Закон “Про внутрішній водний транспорт” був прийнятий Верховною Радою України у другому читанні 3 грудня 2020 року і нині перебуває на підписі у Володимира Зеленського. За нього проголосували народні депутати від партій “Слуга народу”, “Голос” та “Європейська солідарність”. Зокрема, народні обранці від Херсонщини від “Слуги народу” Павло Павліш, Володимир Іванов і Олексій Ковальов.
Як стверджують законодавці, цей закон дасть старт реформі річкових перевезень в Україні, перетворюючи Дніпро на потужну транспортну артерію.
— Завдяки реалізації цього закону ми зможемо відродити найбільш дешевий та екологічний спосіб доставки вантажів – річкові перевезення та створити ефективну річкову логістику. Це, у свою чергу, дозволить збільшити вантажопотік до 30 млн тонн на рік та економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн щороку. Ми врахували пропозиції бізнесу та спільно доопрацювали цей законопроект під час його підготовки до другого читання, — прокоментував схвалення закону міністр інфраструктури України Владислав Криклій.
Олег БАТУРІН.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал