Страшні переїзди на Херсонщині знову безпечні
Про мостові переїзди через Каїрську та Милівську затоки Каховського водосховища автолюбителі Херсонщини розповідали моторошні легенди, переплетені із не менш моторошною правдою. Адже ще недавно ці мости були в такому жахливому стані, що проїхати їх без втрат вдавалося далеко не кожному. Маневруючи поміж ямами в асфальтовому покритті, з дамб регулярно летіли у воду автопоїзди й вантажівки, а одного разу туди ж відправився цілий військовий транспортер із танком! Подейкують, якийсь водій транзитної фури навіть повісився, коли та впала з мосту, й у її кузові попсувалося товару на мільйон гривень. Але всі ці перекази відтепер можна забути, наче страшний сон: мости нарешті знову придатні до експлуатації й цілком безпечні.
«Не мости, а суцільна катастрофа»
На їх капітальний ремонт з державного бюджету асигнували понад сімдесят мільйонів гривень. Однак проблема була не тільки в грошах. Питання, хто ці роботи виконуватиме, було також доволі складним: адже в Херсонській області спеціалізованих підприємств немає, а ті, що були на Одещині та Миколаївщині, зараз ледве животіють. Та відкритий тендер виграла зареєстрована у Маріуполі фірма «Альтком». І тут же взялася «реанімувати» злощасні переїзди на трасі Т0403 Мар’їнське-Берислав. Як то кажуть, довелося попотіти – без несподіваних «відкриттів» не обійшлося!

Заступник начальника Служби автодоріг Херсонщини (справа) Сергій Якубенко та керівник проектів з будівництва мостів ТзОВ «Альтком» Анатолій Нешта ходом робіт задоволені
— Я працюю на ремонтах мостів з січня 1987 року. Тільки в Україні брав участь у більш ніж сорока проектах, але переходів у такому жахливому стані, як на Каховському водосховищі, в житті не бачив. Це були не мости, а суцільна катастрофа! Щойно зняли залишки асфальту, і виявилося, що дамба «замокла» зверху до низу. Тож довелося спершу покласти на неї додаткову основу – півметровий шар суміші щебеню, геотекстилю та георешіток. А вже на нього – 20-сантиметровий шар суміші, два шари асфальту, а зверху – 5-сантиметровий шар спеціального мастичного асфальту. І це ще було далеко не все. Встановили монолітні накладні плити з армованого бетону завтовшки 18 сантиметрів, лотки для скидання води, замінили бар’єрну огорожу, — розповідає керівник проектів з будівництва мостів ТзОВ «Альтком» Анатолій Нешта. – В роботах брали участь 25 наших працівників та вісім одиниць потужної техніки, включно із екскаватором та краном. Вони коштували недешево, але тепер про перехід служитиме справно: даємо десять років гарантії на капітальний ремонт!
Один з мостів через балки, які до того не відали капремонту з 1956 року, мають здати до експлуатації уже наприкінці жовтня, другий – ще за місяць. Та через них уже йде потік транспорту. Причому не так, як раніше, коли доводилося влаштовувати справжній слалом, маневруючи довкола ям і тріщин, а навіть не зменшуючи швидкості перед в’їздом. І сказати, що автолюбителі цим задоволені – не сказати нічого.
Ремонт не закінчується ніколи?
«Я по сімейних справах часто буваю на Херсонщині, — ділиться враженнями водій «Ниви», одесит на ймення Володимир. – Їдеш через балки, і кожного разу душу ятрить образа, що в нас такі паршивенні дороги. Тепер можна трохи заспокоїтися: принаймні, мостові переїзди вже такі, як мають бути. Аби лишень їх не забували згодом підтримувати в порядку». «Через хворе серце доводиться їздити своїми «Жигулями» на обстеження, консультації та процедури в Херсон і Берислав. Мостові переїзди через балки при цьому ніяк не оминути, але переїжджати ними водосховище, надто в ожеледицю, було так страшно, що не міг віддихатися, й таблетки пригорщами ковтав. Тепер сподіваюся, що після їх ремонту я й сам трохи довше проживу», — щиро сподівається пенсіонер з Бериславського району Іван Антонович.
Звісно, мостові переходи через балки Каховського водосховища – то далеко не все, хоча вирішити бодай одну з важливих інфраструктурних проблем краю то вже багато важить. Ремонту потребує уся траса Т0403 Мар’їнське –Берислав, і перший крок у цьому напрямі вже зробили. Заступник начальника Служби автодоріг Херсонщини Сергій Якубенко поінформував, що проект її реконструкції (він включає також відновлення ділянки у десять кілометрів між балками) вже готовий. Далі все залежить, наскільки швидко відшукає на це гроші держава й обласна влада, і чи не затримаються тендери через безкінечні оскарження їх результатів.
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Фото автора.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал