«Водіям сказали брати по 6, а реально – по 4…»
Про невиконання перевізниками судового рішення, яке призупинило рішення Херсонського міськвиконкому щодо підвищення вартості проїзду у міському маршрутному транспорті до 6 гривень, йшлося під час прес-конференції депутатів Херсонської міськради Віталія Богданова та Дмитра Ільченка. Обидва звинуватили управління транспорту, а також міського голову в упертому ігноруванні судового вердикту та фактично покриванні саботажу, влаштованого городянам перевізниками. Ті продовжують правити за проїзд завищену ціну, мотивуючи тим, що їм ніхто не довів, що слід повернутися до попереднього тарифу 4 грн. Внаслідок чого поїздки часто-густо зводяться до психозу – лайки з водіями, взаємних звинувачень та попрікань, і навіть посилання незгодних платити 6 гривень «на вихід». Дмитро Ільченко, який якраз і подав позов до суду, добирався до місця проведення прес-конференції саме таким чином. Категорично відмовившись платити водієві маршрутки 6 грн., він відстояв своє право та навіть викликав наряд поліції на місце інциденту. А також пообіцяв звернутися до правоохоронних органів за фактами зумисного злісного невиконання рішень суду службовими особами та через виявлену фальсифікацію (підміну) документів, котрі вплинули на прийняття неправомірного рішення про підвищення вартості проїзду з порушенням процедури, в т. ч. й підрахунку голосів. Зі слів Ільченка, судові розгляди у справі триватимуть щонайменше до лютого наступного року. Тобто запровадження нового тарифу буде відстрочено саме на такий термін. Також він наголосив, що ситуація, яка склалася з ігноруванням рішення суду, має ознаки монопольної змови перевізників. З цього приводу депутат налаштований звернутися до Антимонопольного комітету. Аби побороти ситуацію, він радить кожному пасажиру роздрукувати копію ухвали суду та пред’являти її водієві, який «не в курсі».
Також йшлося про невиконання вимоги встановити GPS-трекери на громадський транспорт для відстеження дотримання графіків руху. Як з’ясувалося, прилади таки встановлені у переважній більшості маршруток, от тільки їх сигнал на міський диспетчерський пункт зумисне не виведений. Хоч, зі слів Віталія Богданова, 100 таких приладів були придбані за кошти міського бюджету, от тільки подальша доля цих GPS-датчиків невідома.
У пошуку виходу із ситуації, коли містяни роками перебувають у заручниках перевізників, які то підвищують вартість проїзду, то бастують, то скорочують удвічі свій пересувний склад і возять пасажирів подеколи в жахливих умовах, депутати міськради та присутні громадські активісти зійшлися на думці, що Херсон просто приречений на те, щоб таки розширити та доповнити новими машинами рухомий склад міських комунальних транспортних підприємств. Тільки придбання тролейбусів та автобусів великої місткості дозволить нарешті позбавитися транспортного колапсу, з якого не виходить Херсон упродовж останніх років. Причому придбати великі партії нових одиниць техніки потрібно із залученням коштів ЄБРР. Передусім, аби уникнути крадіжок коштів завдяки посиленому контролю європейського банку, наголошували депутати міськради.
– Ми воюємо не з водіями, – запевнив Богданов. – А з тією системою, яка забирає половину їх заробітку на необґрунтовані побори. Бо фактично від підвищення ціни проїзду покращення самі водії не відчують, бо автоматично зростуть і обсяги поборів з кожної маршрутки.
Говорили також про «жирні» маршрути та ті, які називають «підвізними» і які фактично витіснили під виглядом нібито нерентабельних. Таким чином величезні проблеми виникли з підвезенням пасажирів з приміських селищ Зеленівки, Степанівки, звідки прибирають навіть маломісні газелі.
Олена АНТОНЕНКО.
Фото автора.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал