Врятовані моряки повернулися в Україну, серед них херсонець Віталій Качур
П’ятеро українських моряків, які врятувалися після кораблетрощі в Чорному морі біля берегів Туреччини, вже на Батьківщині. Сьогодні о 9 годині члени екіпажу затонулого судна «Arvin» прибули до аеропорту Одеси бортом із Анкари. Це Геннадій Кравченко, Владислав Затерка, Олександр Перкатий, Віталій Мережко та Віталій Качур, який з Херсона. Йому 23 роки, навчається на 2-му курсі в Херсонській державній морській академії (заочна форма). Цю інформацію підтвердили в самому навчальному закладі. Як повідомив керівник консульського відділу Посольства України в Турецькій Республіці Андрій Білик, моряки вже поспілкувалися з представниками Міністерства транспорту Туреччини, яке проводить розслідування трагічного інциденту в Чорному морі.
«У хлопців були без протоколу взяті показання щодо обставин інциденту. Близько 10-ї вечора ці процедури були закінчені», — повідомив консул.
На борту затонулого суховантажу було 12 членів екіпажу. Турецькою береговою охороною врятовано 6-х (5 українців та росіянин). В ході пошукової операції виявлено трьох загиблих, їхні тіла вже опізнали (капітан-росіянин та двоє моряків-українців). Доля ще трьох членів екіпажу, громадян України, залишається невідомою. Про це у Фейсбук повідомила Державна служба морського та річкового транспорту України. Триває операція з пошуку, яка ускладнюється непростими погодними умовами. В перші години після трагедія Турецька сторона відправила на місце фрегат та гелікоптери. До пошуків підключилося й місцеве населення. Прізвища загиблих і безвісти зниклих моряків офіційно не оприлюднюються. Натомість користувачі соцмереж пишуть у коментарях, що серед членів екіпажу затонулого судна був як мінімум ще один житель Херсонської області. Це моряк із Білозерщини.
Суховантаж «Arvin» затонув 17 січня біля берегів турецької провінції Бартин. Судно під прапором Палау, завантажене міндобривами, прямувало з грузинського порту Поті до болгарського Бургаса. Через шторм теплохід вже два дні стояв на якорі поблизу порту Бартин. Під час катастрофи судно розломалося й швидко затонуло.
«Вітер почав набирати силу з 11:00-11:30, хвилі досягали 6 метрів. На кораблі почули хруст, тоді було оголошено сигнал тривоги. Сигнал про те, що судно тоне, було відправлене о 12:20. Судно затонуло швидко, приблизно за 5 хвилин», — розповіли моряки кореспонденту «Укрінформу».
Суховантажне судно «Arvin» дуже старе. Його збудували ще в 1975 році в Чехословаччині для СРСР. Це колишній «Волго-Балт-189». Двогвинтовий суховантажний теплохід проектувався під експлуатацію в літній період і аж ніяк не був передбачений для роботи в зимові шторми. «Arvin» – сьоме судно радянського проекту «Волго-Балт», які затонули за останні 20 років. У 1973-1984 роках для СРСР було збудовано 78 таких суховантажів, 58 з них ще експлуатуються.
Після розпаду Радянського Союзу судно «Arvin» змінило чотирьох власників. Нині належить компанії, яка зареєстрована в Белізі. У квітні 2016 року переведене з Російського морського регістру судноплавства до Регістру судноплавства України. Порт прописки – Малакаль Харбор (Палау – країна з островів). Експлуатує судно одеська фірма-оператор.
Марина САВЧЕНКО.
Фото Посольства України в Турецькій Республіці та з інтернету
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал