Зеленський проігнорував звернення Новокаховської міськради
Місцеві депутати просили президента України ветувати ухвалений Верховною Радою закон «Про внутрішній водний транспорт».
Парламентська газета “Голос України” офіційно опублікувала текст закону “Про внутрішній водний транспорт”. Чинності він має набрати через рік після опублікування. А саме — 13 січня 2022 року.
Закон ухвалений Верховною Радою 3 грудня. 30 грудня його підписав президент України Володимир Зеленський. Проти цього виступила Новокаховська міськрада. 24 грудня вона уповноважила міського голову Володимира Коваленка підписати звернення до Зеленського з проханням накласти вето на цей закон і повернути його парламенту з вимогою усунути недоліки.
На думку новокаховських депутатів, закон знищить водний транспорт України, лобіює контрабанду шляхом виходу іноземного судна за кордон для поповнення судових припасів без митного оформлення, знищує екологію, дозволяючи скидати в річки суднові стічні води на ходу та узаконює самовільне проведення днопоглиблювальних робіт будь-якими суб’єктами без екологічних дозволів.
За словами першого заступника міського голови Нової Каховки Олега Тарабаки, проти цього закону виступила судноплавна компанія “Нібулон”, яка працює на території громади.
Натомість, за словами законодавців, закон дасть старт реформі річкових перевезень в Україні, перетворюючи Дніпро на потужну транспортну артерію.
Вони запевняють, що вказаний закон регулює сферу внутрішнього водного транспорту, його функціонування та розвитку, інфраструктуру, перевезення вантажів і пасажирів, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, та безпеку майна, що затонуло на внутрішніх водних шляхах. Він має сприяти: стимулюванню суднобудування та відновленню українських підприємств; лібералізації ринку, допускаючи судна під іноземним прапором, що стимулюватиме міжнародну торгівлю; проведенню дерегуляції галузі шляхом запровадження безкоштовного проходження шлюзів та часткового звільнення суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах; спрощенню адміністративних процедур при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів тощо.
Не в останню чергу за допомогою цього закону в українському уряді ставлять за мету за 5 років втричі збільшити обсяг річкових перевезень.
Олег БАТУРІН.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал