Звільнення та зарплатні борги – лихоманить аеропорт Херсона
Дедалі менше хороших новин з міжнародного аеропорту Херсона. Його лихоманить, як лихоманить усю країну в розпал коронавірусної епідемії. Щойно авіакомпанія Sky Up запустила влітку рейс Львів-Херсон-Львів, а з вересня його вже «згорнули». Аеропорт Миколаєва відкрив власний рейс на Київ, «відкусивши» частину пасажирів, котрі раніше користувалися послугами херсонського летовища. Немає звичних туристичних чартерів на турецьку Анталію та єгипетський Шарм-ель-Шейх. А без виконання рейсів немає й заробітків на їх обслуговуванні.
Директор комунального підприємства «Херсонські авіалінії» Віталій Кучерук розставляє крапки над «і». Частину трудового колективу довелося відправити у відпустки за власний рахунок, із виплатою двох третин зарплати коштом державної служби зайнятості. У інших – скорочений робочий день і «мінімалка». Та й ту немає чим видавати: за липень зарплатні борги – 350 тисяч гривень, за серпень – 1,1 мільйони. Кошти потрібні також на закупівлю суміші для обробки літаків та злітно-посадкової смуги в ожеледицю й після снігопадів. А це ще близько трьох мільйонів гривень.
Тому сподівання лише на субвенцію з обласного бюджету. З проханням про її виділення дирекція КП уже звернулася до облдержадміністрації, та виділення коштів з обласного бюджету повинні ще узгоджувати з депутатами облради, обговоривши в комісіях винісши питання на обговорення сесії. А це питання часу — невизначеного.
Є й проблема з звільненнями персоналу. Тільки впродовж двох останніх тижнів заяви написали вісімнадцять працівників – водіїв, контролерів, співробітників служби авіабезпеки, КПП. Їх обіцянки замість вчасної виплати грошей за роботу не влаштовують.
Втім, промінчик світла на захмареному небокраї все ж з’явився. Авіакомпанія «Turkish airlines» відкрила продаж квитків на щоденні рейси за маршрутом Херсон-Стамбул-Херсон уже з листопада нинішнього року, зафіксувавши їх ціну на рівні 109 доларів США в один кінець. Обслуговування такої кількості «бортів» дозволило б міжнародному аеропорту Херсона вийти не на прибутковість, але, принаймні, на самоокупність. Та до листопада, по-перше, ще треба дотягнути. А по-друге, невідомо, у якій коронавірусній зоні опиниться Херсонщина восени – у зеленій, як зараз, помаранчевій чи червоній. І від цього насамперед залежить, чи працюватиме аеропорт, чи їздитиме наземний громадський та приміський транспорт.
Ми всі «у підвішеному стані», наче пасажири того літака, у якого просто в небі раптом зачмихав двигун. Люди в салоні панікують, хтось плаче, хтось читає молитви, хтось просто завмер у очікуванні невідомо чого. Але всі усвідомлюють, що їхня доля від них тут і зараз уже не залежить.
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал