Інвестиції в майбутнє Херсонського аеропорту «проїдати» доводиться
Заплановані інвестиції у майбутнє сьогодні доводиться просто «проїдати». В такому становищі й опинився міжнародний аеропорт Херсона. Ще минулого року задля зміцнення співробітництва із лоукостером «Ryanair», який обслуговував рейси Херсон-Краків і Херсон-Катовіце, та готувався відкрити рейс Херсон-Відень, на вимогу цього перевізника комунальне підприємство «Херсонські авіалінії» мало придбати новий трап для літаків, встановити у залі систему кондиціювання, купити нові крісла для пасажирської ВІП-зони тощо. Своїх грошей на ці витрати не було, тож обласна рада передбачила фінансування у 4,2 мільйони гривень з спеціального фонду розвитку регіональної скарбнички. Та не так сталося, як гадалося: карантинний простій загнав аеропорт, а з ним і КП у такі борги, що на їх відшкодуванні заледве вистачить згаданих мільйонів.
Адже тепер підприємству треба погасити накопичену заборгованість за спожиту електроенергію у сумі понад сімсот тисяч гривень, розрахуватися із рятувальниками за використання їх пожежної техніки, за льотну перевірку радіотехнічних і світлосигнальних систем тощо. І сплатити колективу зарплату, бо інакше є ризик залишитися без кваліфікованих спеціалістів: тут уже звільнилися чотири досвідчені працівники аеродромної служби, служби організації перевезень, авіаційної безпеки. На «латання дір» бюджетного траншу вистачить, але постає інше питання:чи не призведе невиконання зобов’язань перед «Ryanair» до припинення співробітництва компанії із Херсонським аеропортом? Начебто ні: натомість лоукостер веде перемовини про суттєве зниження платні за послуги летовища після відновлення регулярного авіасполучення. І якщо вони будуть успішними, вже в серпні повітряну лінію Херсон-Відень таки відкриють.
Для того, аби «зводити кінці з кінцями», Херсонському аеропорту потрібно приймати й відправляти три-чотири рейси щодоби. До «коронавірусної кризи» летовищу вдавалося працювати в такому режимі – у 2020-му сподівалися навіть збільшити кількість пасажирів на сто тисяч, порівняно із минулим роком. Та зараз буде непогано, якщо бодай під кінець року нинішнього вдасться вийти на до карантинну кількість рейсів, каже директор КП «Херсонські авіалінії» Віталій Кучерук.
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал