Як Олександр Лаптій став обличчям Шрама у S.T.A.L.K.E.R. 2: труднощі озвучки та вплив бойового досвіду на створення персонажа

Воїн «Азову» створив нового улюбленця геймерів.

2 Грудня 2024
3 хв читання
100 переглядів

Актор та військовослужбовець 12-ї бригади спеціального призначення НГУ «Азов» Олександр Лаптій, відомий за позивним «Сей», зіграв одну з ключових ролей у довгоочікуваному сиквелі української комп’ютерної гри S.T.A.L.K.E.R. 2. Завдяки своєму бойовому досвіду він допоміг створити переконливий образ свого персонажа — Шрама, пише NewDay.

Фанати гри знають мого персонажа. Це Шрам. По закінченню минулої популярної гри, де він виступав головним героєм було незрозуміло, чи загинув Шрам, чи ні. «Сталкерська» спільнота 10 років з’ясовувала це. Виявляється, що Шрам не загинув і у нього є низка історій, які продовжується вже у S.T.A.L.K.E.R. 2,

розповідає «Сей» про свого героя.

У новому інтерв’ю Олександр розповів, що його військовий досвід став вагомою перевагою під час роботи над проєктом. Він вже знав, як потрібно реагувати у більшості емоційних сцен. Під час зйомок та озвучення S.T.A.L.K.E.R. 2 військовий стикався з викликами, зокрема, через складність роботи з англомовним ліпсингом і корегування різних варіантів сюжету.

В деяких емоційних сценах, а саме під час агресивних перестрілок було легко зрозуміти, як реагувати. У мене вже є набутий досвід, який допомагав побачити, як має виглядати така сцена… На перших сесіях у мене ще не було картинки, тому я не бачив таймінгу, не бачив себе. Інколи не розумів, як працювати з голосом. Де треба дати більше емоцій додати, де менше. Звукорежисер й оператори дуже вболівали за мене, коригували. Тому що у сценарії в тебе є декілька розгалужень сюжетів і ти просто починаєш блукати і думати: Звідки який фрагмент? Важливо розуміти з якою емоцію ти вийшов з попереднього кадру і з якою заходити у наступний. Невеличка складність також була в тому, що персонажі підлаштовані під англомовний ліпсинг, а українська вона ширша, більш об’ємна. Якраз певна частка роботи була в тому, щоб вкласти в ліпсинг в таймінг вже відзнятих артикуляцій,

ділиться Олександр процесом своєї роботи.

Також Лаптій поділився своїми думками щодо етичної дилеми зображення військових акторами без бойового досвіду. Він зізнається, що, як актор, розуміє, що людина з талантом і харизмою може зіграти військового, але Олександр також згадав, як відсутність розуміння справжньої роботи військових може вплинути на знімальний процес.

Ви знаєте, в «Азов» є актори і дуже відомі. Я знаю дуже багатьох акторів у яких є бойовий досвід і які досі воюють. Ми часто обговорюємо цю тему.  З одного боку це викликає гумор. Але я дивлюсь на цю ситуацію з декількох боків. Я вважаю, якщо людина має інструментарій для створення потужного образу, наприклад, українського військового і він це робить професійно, харизматично, тим більше в команді є продакшн, класний сценарій і режисер, то чому б ні. Там вже неважливо, чи є в тебе досвід військовий. Але у мене були такі випадки, здається у 2018 році, знімався серіал про воїнів АТО. Я входжу на майданчик, а у хлопця зброя догори дриґом. Я кажу: Друже, а як ти з цим будеш? У тебе магазин верх ногами, переверни, будь ласка, бо то не так працює. Інколи коли на тебе надягають всю цю зброю, а в тебе немає досвіду ти як слон в посудній лавці, Це відразу видно у кадрі, що в людини немає досвіду,

прокоментував актор.
Історія актора «Азову», який втілив Шрама у S.T.A.L.K.E.R. 2.
Історія актора «Азову», який втілив Шрама у S.T.A.L.K.E.R. 2. Фото: AZOVmedia

Олександр Лаптій зізнається, що задоволений своєю роботою над проєктом, а його персонаж Шрам швидко встиг полюбитися шанувальникам гри. Нещодавно ми розповіли, як гра S.T.A.L.K.E.R. 2 вчить росіян українській мові.

Вийти з мобільної версії