Сфери Дайсона: Чи дійсно ми знайшли сліди інопланетних мегаструктур у нашій галактиці?

Гіпотеза Дайсона підтвердилася.

14 Червня 2024
3 Mins Read
278 Views

Фріман Дайсон, відомий британсько-американський фізик, теоретизував, що гіпотетичні мегаструктури інопланетян виділятимуть інфрачервоне випромінювання, пише “New Day“. Він запропонував, що пошук такого побічного продукту може бути дієвим методом для виявлення позаземного життя.

Теорія сфери Дайсона

Фріман Дайсон висунув гіпотезу, що розвинені цивілізації могли б вирішити свої енергетичні проблеми за допомогою мегаструктур у вигляді оболонок, які повністю оточують зорю. Ці структури, складені з дзеркал або сонячних панелей, могли б використовувати всю енергію, яку виробляє зірка. Дайсон зазначив, що будь-яка розумна цивілізація повинна зайняти штучну біосферу, що повністю оточує її батьківську зірку, через декілька тисяч років після початку промислового розвитку.

Хоча ця ідея взята з роману Олафа Стейплдона “Star Maker”, вона набула популярності серед наукової спільноти і отримала назву “сфера Дайсона”. Сам Дайсон згодом уточнив, що такі структури, ймовірно, складатимуться з окремих об’єктів, що обертаються навколо зірки.

Пошук сфери Дайсона

Дайсон писав у статті, що сфери Дайсона виділятимуть тепло, яке можна буде виявити як інфрачервоне випромінювання. Це стало основою для ідеї пошуку позаземного життя через пошук таких випромінювань. В 1960-х роках технології не дозволяли здійснювати такі пошуки, але сучасні дослідники, зокрема з Інституту SETI та Fermilab, активно працюють над цим.

Старший Дайсон сам стверджував : «Було б набагато вигідніше шукати розум безпосередньо, але технологія — це єдине, що ми можемо побачити».

Сучасні дослідження та нові відкриття

Дослідження, опубліковане 6 травня в журналі “Monthly Notices of the Royal Astronomical Society”, виявило сім кандидатів, які можуть мати сфери Дайсона. Використовуючи дані з телескопів, що фіксують інфрачервоні сигнатури, дослідницька команда проаналізувала зірки на відстані до 1000 світлових років від Землі. Вони відібрали зразок з 5 мільйонів зірок і виділили сім, які світяться в інфрачервоному діапазоні без очевидного пояснення.

Серед можливих природних причин такого випромінювання можуть бути невдалий збіг спостережень із галактикою на задньому плані, зіткнення планет, що створюють уламки, або молоді зірки, оточені гарячими уламками.

Роль космічних телескопів

Дослідники використовували дані з двох космічних телескопів — WISE (Wide-field Infrared Survey Explorer) від NASA та Gaia від Європейського космічного агентства. Вони також використовували дані з проєкту “The Two Micron All Sky Survey” (2MASS).

Усі кандидати є червоними карликами, найпоширенішим типом зірок у нашій галактиці. Вони тьмяніші та менші за наше Сонце, що ускладнює подальші спостереження. На даний момент невідомо, чи мають ці зірки планети, але червоні карлики часто мають планетні системи, що підвищує ймовірність наявності населених планет.

Перспективи майбутніх досліджень

Наступні дослідження, ймовірно, залучатимуть космічний телескоп Джеймса Вебба, який здатен безпосередньо спостерігати ці кандидатські зірки. Однак, доступ до телескопа обмежений через високу конкуренцію.

Якщо сфери Дайсона справді існують, вони можуть використовуватися для неймовірних речей, таких як міжзоряні подорожі або переміщення цілої сонячної системи. Проте, така технологія і матеріали значно перевершують можливості людства.

Недавні наукові відкриття

Нові дослідження також виявили інфрачервоні аномалії серед зразків зірок. Одне з досліджень виявило 53 кандидати на аномалії, які не можуть бути пояснені природними явищами. Однак, перш ніж заявити, що вони можуть бути сферами Дайсона, потрібно виключити всі інші гіпотези.

Дослідники погоджуються, що потрібні подальші дослідження. Зокрема, телескоп Джеймса Вебба може надати більше інформації про кандидатські зірки. Хоча технологія та матеріали для побудови сфер Дайсона поки недосяжні для людства, сама можливість їх існування викликає великий інтерес і спонукає до нових наукових пошуків.

Нові наукові дослідження свідчать, що хоча деякі кандидатські зірки можуть бути “гарячими пильними галактиками” (hot DOGs), залишаються рідкісні об’єкти, які потребують подальшого дослідження. Це підкреслює важливість продовження досліджень, щоб зрозуміти природу інфрачервоних аномалій і, можливо, знайти докази існування інопланетних мегаструктур.

Значення досліджень

Ці дослідження не лише допомагають зрозуміти, чи є ми єдиною розумною формою життя у Всесвіті, але й підвищують інтерес молодих вчених до астрономії та інших наукових галузей. Вивчення інфрачервоних аномалій може відкрити нові природні явища та сприяти розвитку науки загалом.

Фріман Дайсон залишив значний слід у науці, і його ідеї продовжують впливати на сучасні дослідження. Навіть якщо сфери Дайсона не існують, пошук їх може призвести до нових відкриттів і розширення нашого розуміння Всесвіту.

Вас також можуть зацікавити новини:
Україна підписала ще одну безпекову угоду: що вона передбачає договір з Японією
Мадонна висловила підтримку глобальному саміту миру щодо України

Exit mobile version