Шукати дрова не в лісосмугах порадив очільник Херсонщини
У кожного – своя правда. Готові її відстоювати були як сільські голови, так і очільник Херсонської облдержадміністрації Юрій Гусєв на зустрічі із лідерами громад Нижньосірогозького району краю. Проходила вона просто у райцентрівському парку, аби учасники знаходилися в тіні, а не пеклися на сонці. Однак пристрасті однаково були «гарячими»: голови сіл Першопокровка та Верхні Торгаї хто нарікав на хижацьке вирубування лісосмуг, а хто скаржився, що землякам немає на що купувати паливо – через те й процвітає браконьєрство.
Навзамін отримали від Юрія Гусєва різку, але конкретну відповідь. Губернатор нагадав про домовленість із обласним управлінням лісового та мисливського господарства. Наші лісгоспи готові постачати дрова по собівартості (лише з урахуванням транспортних витрат та витрат на вирубку), але для їх реалізації треба створювати склади-магазини по селах. У Нижньосірогозькому районі досі жодного такого магазину не з’явилося! Сільські голови пояснили це тим, що «легальна» деревина задорога – мовляв, можна й дешевше знайти. Але дрова, дешевші за ті, що їх реалізують за собівартістю, насправді пропонують лише ті самі природогуби, котрі безжально нищать рукотворні гаї та лісосмуги по всій Херсонщині. Або ж їх посередники з чорного ринку. Тому вимагати від влади вжити заходів для їх покарання водночас із купівлею доступного палива у тих-таки браконьєрів – мабуть, поза логікою та совістю.
Втім, на зустрічі обговорювали й чимало інших проблем, окрім браконьєрства. Заступник прокурора Каховської місцевої прокуратури Самвел Самбатян повідомив, що в Нижньосірогозькому районі на чверть знизилася кількість особливо тяжких злочинів, і наполовину — злочинів середньої тяжкості. Натомість вистачає крадіжок, з яких третина не розкривається, додали місцеві працівники поліції. Про ще одне невідкладне завдання нагадав громаді і голова Нижньосірогозької райдержадміністрації Дмитро Такаджи. З 213 кілометрів доріг місцевого значення у районі 40 кілометрів потребують невідкладного ремонту. А ремонт – це гроші, які ще треба збирати у Дорожній фонд. «У першу чергу будуть відновлювати покриття тих автотрас, якими автобуси везуть дітей до шкіл», — зауважив Дмитро Такаджи.
Анатолій ЖУПИНА.
Фото автора.
Новини від Нового дня в Telegram. Підписуйтесь на наш канал