Вчені з Королівського коледжу Лондона, Університету Суонсі та їхні колеги з Чилі стверджують, що знайшли спосіб повернути назад процес розтріскування бітуму, основного компонента асфальту.
Про це повідомляє «NewDay з посиланням на New Voice.
Це відкриття може прокласти шлях до створення самовідновлюваних доріг. Група вчених, які працюють над вирішенням цієї проблеми, стверджує, що знайшла спосіб змусити дорогу відновлюватися самостійно після появи тріщин.
Тріщини в асфальті виникають через те, що бітум, липкий і еластичний матеріал, який використовується в асфальті, твердне під впливом кисню. Точний механізм цього процесу до кінця не вивчений, але команда вчених працює над створенням моделей машинного навчання, щоб краще зрозуміти його.
Вчені розробили рішення, яке полягає у використанні крихітних, «надзвичайно стійких спор на біологічній основі», розміром менше за людську волосину. Ці пористі матеріали заповнені «омолоджувальними речовинами» на основі переробленої нафти, які вивільняються, коли асфальт починає тріскатися, і запускають процес відновлення.
«У нашому дослідженні ми хочемо імітувати цілющі властивості, які спостерігаються в природі. Наприклад, коли дерево або тварина отримують пошкодження, їхні рани природним чином гояться з плином часу, використовуючи їхню власну біологію», – говорить доктор Франциско Мартін-Мартінес, експерт з обчислювальної хімії в Королівському коледжі Лондона. «Створення асфальту, який може відновлюватися сам по собі, збільшить термін служби доріг і скоротить необхідність у ремонті вибоїн».
Крім економії коштів на ремонті доріг, самовідновлювані дороги можуть допомогти знизити екологічні витрати, пов’язані з їх експлуатацією.
«Ми також використовуємо стійкі матеріали в нашому новому асфальті, включно з відходами біомаси. Це знизить нашу залежність від нафти і природних ресурсів. Відходи біомаси доступні локально і повсюдно, і вони дешеві. Виробництво інфраструктурних матеріалів з місцевих ресурсів, таких як відходи, знижує залежність від наявності нафти, що допомагає тим регіонам світу, які мають обмежений доступ до асфальту на основі нафти», – пояснив Мартін-Мартінес.
Лабораторні експерименти показали, що інноваційний підхід здатний залікувати «мікротріщину» в асфальтовому покритті менш ніж за годину. Це, звісно, вражає, але необхідні подальші дослідження та інвестиції, перш ніж цю технологію буде впроваджено в реальну практику, і дороги почнуть «гоїтися» самі собою.
Нагадаємо, раніше повідомлялося про те, що OpenAI представила нову модель штучного інтелекту: що робить її особливою.
Немає коментарів. Будьте першим, хто прокоментує