Щороку вплив забруднення повітря призводить до семи мільйонів передчасних смертей у всьому світі, і більшість із нас звикла вважати головними винуватцями викиди від дизельних двигунів. Як повідомляє NewDay з посиланням на Science Alert, останні дослідження вказують на те, що пил, який утворюється внаслідок зносу гальмівних колодок, може бути навіть більш шкідливим для наших легенів. Як виявилося, забруднення, що утворюється через неелектричні викиди (як пил від гальм, шин та дороги), вже зараз є головним джерелом забруднення від транспортних засобів у багатьох європейських країнах, випереджаючи викиди від вихлопів. Однак, незважаючи на серйозні загрози для здоров’я, пил від гальм поки що не підлягає жодним регулюванням.
Дослідження, яке проводили вчені, включало лабораторні експерименти з клітинами, які імітують слизову оболонку легенів. Пил від гальмівних колодок виявився значно більш шкідливим для клітин порівняно з дизельним вихлопним пилом. Це означає, що забруднення, яке утворюється від зносу гальм, значно підвищує ризик розвитку захворювань легенів, таких як рак, астма і хронічні обструктивні захворювання легенів. Дослідники також відзначили, що усунення міді з гальмівного пилу може зменшити його шкідливий вплив. Проте, на жаль, досі жодні транспортні норми у Великій Британії не враховують пил від гальм як загрозу для здоров’я.
Ще одним важливим аспектом є те, що сучасні гальмівні колодки, замінивши азбест, використовують органічні матеріали, серед яких найнебезпечнішим виявився пил від так званих безасбестових органічних колодок (NAO). Цей тип колодок випускається для заміни азбестових, які були заборонені через їх шкідливий вплив на легені. Однак пил від таких колодок став найбільш токсичним серед усіх типів пилу, навіть перевищуючи шкідливість дизельного вихлопу. Це відкриття підкреслює необхідність змін у виробництві та регулюванні гальмівних колодок для зниження рівня забруднення та ризиків для здоров’я.
З переходом на електричні автомобілі, які, здавалося б, повинні позбавити нас від токсичних викидів, ситуація не стає значно кращою. Дослідження показують, що електричні авто, через їх більшу вагу, можуть створювати ще більше пилу від зносу шин та гальм. Тому твердження, що електромобілі не забруднюють довкілля, не зовсім правильне. Незважаючи на це, нові стандарти Євро 7, які набудуть чинності у 2026 році, можуть обмежити викиди пилу від гальм, стимулюючи виробників до створення нових матеріалів або механізмів для утримання пилу, що допоможе зменшити його шкідливий вплив.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, коли медитація приносить більше шкоди, ніж користі.
Немає коментарів. Будьте першим, хто прокоментує