Верховний Суд України ухвалив рішення, яке визнає приготування кальянів у ресторанах стимулюванням продажу тютюнових виробів, навіть якщо це не супроводжується прямою рекламою. Відповідну позицію висловив Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, пише NewDay.
Рішення стосується справи за позовом київського ресторану Endorphine (ТОВ «Ендорфін») до Держпродспоживслужби. Ресторан оскаржував постанову про накладення штрафу в розмірі 120 тисяч гривень за приготування кальянів на своїй території. Позивач аргументував, що не здійснював рекламу чи продаж тютюнових виробів, а лише надавав послугу з використання кальяну.
У позові також зазначалося, що продаж тютюну для кальяну та надання обладнання для його куріння не можуть розглядатися як стимулювання продажу тютюну. Інакше це фактично означало б повну заборону кальянів, навіть у спеціально відведених місцях. Крім того, в акті перевірки Держпродспоживслужби не було чітких вказівок, що саме вважати стимулюванням продажу тютюнових виробів.
Суди першої й апеляційної інстанцій задовольнили позов ресторану, зазначивши, що в Україні немає повної заборони на послуги з приготування кальянів. Однак касаційний суд не погодився з цим та відмовив у задоволенні позову.
Суд наголосив, що стаття 13 Закону України «Про заходи щодо попередження і зменшення вживання тютюнових виробів і їхнього шкідливого впливу на здоров’я населення» передбачає заборону не лише куріння, а й усіх форм споживання тютюнових виробів і їхніх замінників у закладах ресторанного господарства. Тютюн для кальяну, як і звичайний, підпадає під цю заборону.
Крім того, Верховний Суд вважає, що послуги з приготування кальянів є стимулюванням продажу тютюнових виробів згідно зі статтею 16 зазначеного закону, навіть якщо безпосередня реклама продукту відсутня.
Нагадаємо, від нещодавно в Україні заборонено продаж сигарет і електронних сигарет з ароматизаторами.
Немає коментарів. Будьте першим, хто прокоментує